Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Blog / Knowledge base

Aktualizace: 28. říjen 2020

E-mailing: Fénix, který povstal z popela

Pokud byste se v roce 2009 zeptali marketingových specialistů na budoucnost e-mailingu, nepochybně by řada odpovědí předvídala ústup ze slávy a nevalnou perspektivu.

Marketingu přece již brzy měly dominovat sociální sítě, rozšířená realita, QR kódy a další nové technologie. E-mailing se naopak měl zařadit k pop-upům, internetovým katalogům a dalším vymírajícím formátům.

Jenže namísto odchodu do zapomnění je e-mailing v roce 2019 silnější než kdykoli dřív. Dokáže se výborně přizpůsobit potřebám zadavatelů reklamy, umí individuálně komunikovat s celými cílovými skupinami i s konkrétními příjemci zpráv, a co je nejdůležitější – díky své jednoduchosti je srozumitelný a přístupný téměř všem uživatelům. Včetně těch, kteří si s moderními technologiemi příliš nerozumějí nebo se je nechtějí učit.

Cesta e-mailingu zpět na marketingové výsluní nebyla jednoduchá. Vedla přes důslednější datovou analytiku, která oproti minulosti nejen sleduje násobně více informací, ale také je okamžitě zpracovává a aplikuje do dalších e-mailů. Samozřejmostí je personalizace nebo ještě lépe humanizace newsletterů. Podle průzkumu 4 z 5 zákazníků ocení, pokud jim e-mail od maloobchodníka doporučuje produkty na základě jejich předchozích nákupů. Kladného přijetí se dočkají také e-maily, které upozorňují na blížící se čas nákupu nového spotřebního zboží, ať již jde o dětské pleny, toner do tiskárny nebo třeba granule pro psa.

Téměř dvě třetiny zákazníků uvádějí, že personalizace e-mailu významně ovlivnila jejich výběr při nákupu. Proč? Jednoduše proto, že v nich takový newsletter vzbuzuje pocit osobní péče ze strany obchodníka. Z pohledu uživatele je zcela nepodstatné, do jaké míry se na vzniku „jejich“ e-mailu podílel člověk a kolik obsahu vytvořil software. Klíčový je dojem osobního přístupu, který přináší pocit, že právě na vás obchodník myslí a posílá vám nabídku šitou na míru.

Dobrý pocit příjemců newsletterů ještě více zlepšuje srovnání e-mailů s jinými reklamními formáty. Leták z poštovní schránky obsahuje dvě stovky produktů. Jenže zákazníka z nich zajímá 5 nebo 6, ostatní představují nepotřebný balast a ztrátu času stráveného při čtení. Newsletter ze stejného produktového segmentu nabízí jen 5 nebo 10 položek, ale zákazníka zajímají téměř všechny. Některé z nich již v minulosti koupil a bude je chtít znovu, jiné si prohlížel, ale ještě nekoupil, na jiné proklikl z minulého newsletteru. To vše zarámované osobním oslovením a okořeněné nabídkou individuální výhody, třeba v podobě menší slevy. Kdo skončí v koši – unifikovaný papírový leták, nebo osobně laděný e-mail?

Nová generace newsletterů přinesla i výrazně vyšší nároky na celý proces e-mailingu. Zatímco technicky a zčásti také obsahově lze e-mail připravit i v poloprofesionálním prostředí, vyspělé analytické systémy v levných řešeních nenajdete. Bez proaktivního monitoringu chování zákazníků ale budete připomínat řidiče jedoucího nocí bez světel. S obtížemi budete udržovat správný směr, občas se zorientujete podle chování jiných řidičů, ale budete pomalejší, nemotornější a dříve nebo později díky nedostatku informací havarujete.

V neposlední řadě klíčových parametrů e-mailingu stojí humanizace a kvalitní obsahová strategie. Aby e-mail mohl úspěšně prodávat, musí zákazníkům nabídnout víc než pouhý výčet produktů. Musí nabízet pozitivní zážitky před, během i po nákupu. Aby si váš zákazník při doručení příštího newsletteru vzpomněl, že jeho předchozí nákup z e-mailingové nabídky byl nejen výhodný, ale také příjemný a snadný.

Moderní e-mailový marketing je skládačkou mnoha součástí, je jedním velkým puzzle. Pokud nemáte všechny dílky skládačky, nemáte šanci dospět k uspokojivému výsledku. A těmi dílky jsou nejen text, grafika a kód, ale také znalost zákazníka, dostatek dat o jeho preferencích a také často opomíjený bod – dlouhodobá strategie. Pokud nebudete mít plán, nikdy všechny díly e-mailingového puzzle nespojíte. A to by byla škoda, co myslíte?

POMOHL VÁM TENTO ČLÁNEK?

SOUVISEJÍCÍ

Návod na vlastní design pro kolo štěstí

Postup pro vytvoření kola štěstí s vlastním HTML a CSS kódem

Jak na Thank you page v Mailocatoru?

Podívejte se jak lépe přivést své budoucí zákazníky zpátky na svůj web pod dokončení ověřovacího procesu.

Kolo štěstí

Oblíbeným gamifikačním prvkem je kolo štěstí, ve kterém je uživateli nabídnutá odměna za poskytnutí údajů nebo přihlášení odběru k newsletterů.

Označení konverze kampaně pomocí akcí

Kde nedochází k automatickému označení kampaně jako konvertované (např. přihlášení k newsletteru), je možné konverzi přidat pomocí akce a lépe tak vyhodnotit úspěšnost kampaně.

Laboratoř pro testování scénářů

Snadná cesta, jak si ověřit funkčnost scénáře v Mailocatoru je spustit laboratoř, kde vidíte celý průběh zpracování v čase včetně vyhodnocení podmínek a akcí uživatele

Vypnutí a zapnutí Mailocatoru parametrem v URL

Pokud potřebujete načas omezit kampaně a není k dispozici UTM parametr, můžete použít interní parametr Mailocatoru

Stojíte na začátku?

Individuální poradenství

Nevíte, jak zlepšit výsledky vašich kampaní, anebo máte pochybnosti o efektivitě vaší práce? Rádi vám poradíme přímo s vašimi daty a ve vašich kampaních.

Vyberte si, s čím chcete poradit, která data vašich kampaní zlepšit a které novinky vás zajímají.

Zeptejte se...

Školení

Vyberte si z nabídky našich školení, nejsou omezená platformou, mohou být pojatá obecně ale i přesně zacílená na vaše potřeby. Místo školení nerozhoduje.

- obecné školení
- školení na míru
- on-line školení

Nabídka školení

Technická podpora

Pracovníci naší technické podpory jsou vám ochotni kdykoli poradit s vašimi dotazy. Ať již se týkají vlastního nastavení nebo jeho kontroly.

Jsme vám k dispozici on-line - e-mail, instant messaging - i prostřednictvím telefonu.